poniedziałek, 2 listopada 2015

Pielęgnacja włosów długich

Piękne, zdrowe i długie włosy... kto by takich nie chciał? Dbam o swoje włosy od długiego czasu. Farbowałam je raz w życiu, i to tylko na końcach, czego i tak dziś żałuje . Dbałam o to żeby po myciu zawsze nałożyć odżywkę i starałam się ich nie suszyć suszarką. Jednak wiadomo, że to nie wystarczy, aby zapuścić długie i zdrowo wyglądające włosy. Zainteresowałam się tematem głębiej i zauważyłam znaczną poprawę kondycji moich włosów, więc zdradzę Wam kilka sposobów jak przywrócić cienkim i wypadającym włosom  blask i zdrowie. Oczywiście wszystkie cechy naszej urody są zapisane w genach i to musimy zaakceptować. Jeśli od zawsze mamy włosy cienkie, łamliwe i rzadkie, to nie jesteśmy w stanie ( w naturalny sposób) zamienić je na długie, grube i mocne włosy, możemy jedynie poprawić ich kondycję w większym lub mniejszym stopniu. Moje włosy są długie, i nie mam problemu z ich wzrostem, jednak są cienkie, kruche przy końcach i pozbawione objętości, dlatego celem mojej pielęgnacji jest ograniczenie wypadania włosów, regeneracja zniszczeń spowodowanych rozjaśnianiem końcówek oraz przywrócenie blasku i porost nowych włosów.

Kilka złotych zasad dotyczących mycia włosów:



1.Myj włosy tylko przy skórze głowy, bo tylko tam są przetłuszczone , a reszta oczyści się przy spłukiwaniu szamponu.

2. Używaj odżywek i szamponów do Twojego typu włosów i skóry głowy .Jeśli masz włosy suche używaj szamponu nawilżającego, jeśli twoje włosy przetłuszczają się, sięgnij po szampon z pokrzywy.


3. Pamiętaj, że to co bliższe natury jest lepsze i zdrowsze dla Twoich włosów, Używaj kosmetyków organicznych, naturalnych, ziołowych czy łagodnych dla skóry głowy.



4.  Po każdym myciu polej włosy zimną wodą. To zamknie łuski włosów, dzięki czemu będą gładkie i błyszczące.



5. Nigdy nie zostawiaj włosów w tzw. turbanie z ręcznika na długo. Możesz to zrobić na kilka chwil, żeby ręcznik wpił wodę, jednak nigdy nie zostawiaj go na głowie na czas gotowanie obiadu, sprzątania, czy malowania się.


6. Rozczesuj włosy najdelikatniej jak potrafisz. Mokre włosy są bardziej narażone na uszkodzenia wynikające z czesania. Najlepiej spryskać je odżywką w sprayu ułatwiającą rozczesywanie włosów długich.



Raz- dwa razy w tygodniu dobrze jest olejować włosy przy użyciu oleju kokosowego, rycynowego lub arganowego. Wykonać przy tym masaż skóry głowy, który pobudza wzrost nowych włosów. Potrzymać olej od 2 do 4 godzin i umyć włosy szamponem.



Raz w tygodniu nałożyć maskę do włosów odpowiednią dla naszego typu włosów. ( polecam WAX, Biowax, Ziaja)



Warto też zadbać o odpowiednią suplementację. Dobrze jest zażywać suplementy diety, które zawierają dzienną dawkę witamin i minerałów niezbędnych do utrzymania dobrej kondycji skóry, włosów, paznokci, jak i całego organizmu. (Ja zażywam falvit )

Każdego dnia pije kubek legendarnej skrzypopokrzywy. Kupiłam skrzyp i pokrzywę w zielarni i zaparzam je w kubku pod przykryciem do czasu, aż woda nie będzie gorąca i  dodaje syropu z malin lub łyżeczkę miodu :) Do smaku się przyzwyczaiłam, na początku ciężko przełykałam, a teraz to nawet mi smakuje ;D
Piję ja codziennie już od miesiąca i widzę zmianę na plus. Włosy są bardziej błyszczące, mniej wypadają i wyglądają zdrowiej.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz